القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه صرخه زوج الجزء الأول والثانى



روايه صرخه زوج 

الجزء الأول والثانى

الكاتبه كوكى سامح


انا فى مصيبه مراتى وحبيبتى راحت فيييين ومن هنا تبدأ حكايتى 

صحيت من النوم ع صوت طفلتى الرضيعه وهى على صرخه واحده قمت جريت ع اوضتها لاقيتها بتعيط بصوت جامد وطبعا ده مش العادى أنا الدكتور هشام اب لثلاث أبناء نادر 6 سنين وهنا 4 سنين وهيا 4 شهور ومراتى وحبيبتي وام اولادى ليلى وهى مهندسه وهى ست جميله واجتماعيه جدا وبتحبنى حب عباده ⁦♥️⁩....


دخلت على بنتى الرضيعه لاقيتها على صرخه واحده روحت شيلتها ع ايدى وحاولت اسكتها وفضلت انادى على مراتى وقول ليلى ياا ليلى هيا بتعيط انتى فيييين ؟؟

جريت على الحمام مش موجوده ولا حتى فالمطبخ ودخلت اوضه الأولاد بردوا مش موجود أنا هتجنن هى راحت فييين !

نزلت أجرى ع شقه اختى كريمه ما هى ساكنه فى الدور اللى تحت فى نفس العماره وكان الوقت حوالى 6 الصبح ورنيت الجرس ولما فتحت اتخضت من منظرى وقالت مالك يا هشام فى ايه ؟!




هشام .. بقولك يا كريمه هى ليلى منزلتش عندك 

كريمه . لا لا وهتنزل دلوقتى ليه !

اتجننت اكتر ونزلت ع شقه اخويا سليم ولما رنيت الجرس مراته فتحت وسألتها وقالت لا منزلتش 

وبقيت أشد فى شعرى هى راحت فييييين !

ونزلت على شقه اخويا عصام ورنيت الجرس ما هو الوقت بدرى والكل نايم واحنا فى أجازه نص السنه يعنى مفيش دراسه 


عصام .. فى ايه مالك يا هشام خير سألته ع ليلى قال أنا مشوفتهاش خالص 

وفى شقه حد من الجيران راجل ومراته بس اتحرجت اسألهم

وخدت بعضى وطلعت ع شقتى وطبعا اخواتى طلعوا علشان يعرفوا اللى حصل وطبعا أنا قلقان على مراتى وام اولادى وحاسس انى قدام حيطه سد !

كريمه . هشام انت اتخانقت معاها 

هشام . لا وحتى لو اتخانقت هتمشى وتسيب البيت من غير ما اعرف 

سليم . طيب سألت حماك 

هشام . ياالله تصدق نسيت ده كان تعبان امبارح وهى كانت مضايقه وعاوزه تشوفه

هشام مسك الفون واتصل بحماه وفضل الفون يرن ومردش عليه 

عصام .جرب تانى 

هشام . مسك الفون زى المجنون وفضل يرن والمره دى حماه رد عليه راح هشام سأله ازيك يا عم عبدالله اخبارك ايه هى ليلى عندك أنا صحيت ع صوت هيا بتعيط وهى مش موجوده راح حماه رد عليه وقال ....

يتبع ..

ج ٢

هتجنن مش عارف مراتي راحت فيييين ؟

هشام مسك الفون ورن ع حماه ولما رد عليه كلمه بحرقه وقاله ازيك يا عمي انا صحيت ع صوت هيا بتعيط وليلي مش موجوده وحماه رد عليه بصوت ضعيف وكان تعبان وقاله لا بنتي ليلي مشوفتهاش من يوم الخميس لما كنتوا اخر مره عندنا وبصوت مضايق وقال ليه بنتي فين يا هشام ؟؟

هشام . انا بتصل بيك علشان اسأل عليها انا برج من دماغي هيطير .. وحماه قاله استني بس في حاجه ؟

هشام . اه خير يا عم عبدالله

عبدالله . هي كلمتني بالليل الساعه 12 وقالت إنها هتيجي تقعد معايا كام يوم علشان انا تعبان وطبعا انا رفضت بس هي قالت هتستأذن منك 

هشام . انا تعبان وهنا بقي هيا ام 4 شهور قعدت تعيط وراحت كريمه قالت دي شكلها جعان وعاوزه ترضع 

هشام . طيب ازاي معقول مراتي يكون حد خطفها دي روحها في ولادها ....!

هشام . قال لاخوه عصام هات سيجاره 

عصام .!؟ نعم انتي مبتشربش سجاير

هشام . بقولك هات حاسس اني مخنوووق وتعبان 

عصام . بقولك يا هشام مش هينفع نقعد حاطين ايدينا ع خدنا لازم نتحرك 

هشام . انا هتصل بكل اصحابها قبل ما الجأ البوليس 

عصام . ماشي وانا هروح المستشفيات كلها والاقسام لو في حوادث او حاجه 

سليم . وانا هروح كل مشرحه تقابلني وهنلاقيها ومسك ايد اخو هشام وقال هتلاقيها يا حبيبي 

كريمه . ووضع الاطفال هيكون ايه دلوقتي ؟

هشام . يا جماعه انا مش هبعد عن ولادي وان شاء الله امهم هترجع بس يارب تكون بخير 

رد سليم وقال . طيب لحد ما ترجع هناخد الولاد 

هشام . لا لا وقلبه بيتقطع ع مراته وعشره عمره وحب اربع سنين قبل الجواز وسنه خطوبه !

عصام .. انا هاخد نادر وهنا إنما هيا صغيره وبترضع كريمه تاخدها ..

كريمه . هشيلها في عنيه بس هضطر اشتري لبن صناعي 

هشام . الدموع مغرقه عنيه ازاي حصل ده بين يوم وليله ..!؟

واسرته بتتهد قدام عينه ومش عارف مراته فييين ؟

كريمه هات هيا وخدتها من ايد هشام والبنت ع صرخه واحده وكأنها بتقول ماما انا عاوزه ماما 

هشام . كريمه ثواني هدخل اجيب فلوس 

كريمه . بعدين يا هشام ولما نادر وهنا يصحوا اتصل بعصام علشان يقعدوا عنده لأن مرات عصام بنت خالهم مش غريبه ..

ولما كريمه نزلت ومعاها هيا كان هشام قلبه بيتقطع ع مراته وبنته واولاده 

سليم . شد حيلك كده وحضن اخوه وقاله هنلاقيها إن شاء الله 

وعصام . انا هشوف الاقسام والمستشفيات هدور في كل مكان لأن مش هينفع تبلغ غير بعد 48 ساعه علشان البوليس مش هيتحرك غير بعد 48 ساعه

هشام . ماشي 

وإخواته خدوا بعضهم ونزلوا وطبعا نادر وهنا نايمين لأن الوقت لسه بدرى 

وهشام قاعد لوحده يفتكر مراته ويتحسر عليها 

وهو قاعد ع كنبه الانتريه افتكر حوار حصل بينه وبين ليلي 

ليلي . هشام حبيبي عجبتك المكرونه 

هشام . اه بس انتي ع طول مغرقاها شطه وانتي عارفه بتحسس منها 

ليلي . ع فكره انا مش خاطه شطه انتي اللي اتعود ع كده 

هشام .بحبك اوي 

ليلي . راحت نامت ع رجل عصام وفضلت تمسك كل مكان في جسمه وكأنها ملهوفه عليه 

هشام . حبيبتي وحشتيني اوي 

ليلي . وانت اكتر عارف انا من غيرك مسواش يا حته مني 

هشام . وانا كمان انتي بنت قلبي يا ليلي وحب عمرى وفضل يحضن فيها وليلي وخداه في حضنها 

ليلي . بقولك تعالي الولاد ناموا قوم يلا ع اوضه نومنا وفعلا هشام قام معاها ولما دخل الأوضه وطبعا كل ده وهشام بيفتكر ليلي وكل لحظه ما بينهم 

ولما هشام دخل اوضه النوم لاقي ليلي نايمه ع السرير بس قالها ايه ده ما تقومي تلبسي قميص نوم يكون حلو كده 

ليلي . عارف انت قد ايه بتسد نفسي ع اي علاقه ما بينا شوف عاوازني اللبس ايه وانا هلبسه 

هشام . اسف متزعليش مني انا بحبك وعاوزك تكون اجمل ست تملي عيني ومبصش بره 

ليلي . عارف ساعات بحس انك مش دكتور هههههههه

هشام . انا راجل زي اي راجل بيحب مراته وبيعشقها مالوش دعوه بمهنته يا قلبي هههههه

ليلي قامت تفتح الدولاب وتجيب قميص تلبسه ؟ وهنا هشام قال الدولاب ازاي راح من بالي وخرج من تفكيره وقام جري ع اوضه النوم وجري ع الدولاب وفتح الدولاب وشاف اللي مصدقوش وقال .....

يتبع ...

الجزئين الثالث والرابع من هنا 



تعليقات